Hoe werkt Google

In Europa wordt Google door meer dan 90% van de internetgebruikers gebruikt om online te zoeken. Op tablets en smart Phones is dat zelfs meer dan 95%. Als jij online gevonden wilt worden is het dus van groot belang om hoog in de zoekresultaten te staan als jouw potentiële klanten op zoek zijn naar jouw diensten of producten.

Organische zoekresultaten

De zoekresultaten in Google zijn opgebouwd uit twee delen. De zogenaamde organische zoekresultaten (het ‘’rijtje’’ aan de linkerkant van je scherm) en de advertenties (het rijtje aan de rechterkant van je scherm)..

De volgorde in het linker rijtje wordt bepaald door Google aan de hand van een ingewikkelde rekenformule. Binnen dit zoekalgoritme worden allerlei elementen in en rond jouw website door Google gewogen om te bepalen of – en op welke positie jouw website verschijnt in de resultaten.

Door de website van je bedrijf te optimaliseren kun je zorgen dat je hoog in het rijtje organische resultaten verschijnen.

Adwords gebruiken om gevonden te worden

Of je tussen de advertenties in Google verschijnt heb je zelf in de hand. Google heeft daarvoor Adwords bedacht, een slim veilingsysteem waar je aan mee kunt doen door te bieden. Het voordeel van Adwords is dat jij bepaalt wanneer en op welke manier je in de zoekresultaten verschijnt. En je bepaalt zelf hoeveel geld je daarvoor over hebt.

Voor het opzetten van een advertentiecampagne binnen Google Adwords moet je weten waar jouw doelgroep in Google op zoekt en welke woorden jouw potentiële klanten in Google intypen als ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem. Gebruik deze zoekwoorden in je campagne.  Communiceer via de advertentietekst de oplossing die jouw bedrijf heeft.

Binnen je Adwords campagne kun je, zeker in combinatie met de gegevens uit je online statistieken, uitstekend volgen hoe effectief je campagne verloopt. Met die kennis kun je je campagne verder uitbreiden en optimaliseren.

Vraag een specialist

Als je alles uit Google Adwords wilt halen halen is het verstandig om jouw campagne door een specialist te laten inrichten. Zeker als je online veel concurrentie hebt, is het belangrijk om niet te veel te betalen voor je bezoeken en te zorgen dat je relevante bezoekers koopt.

Bermida helpt je verder

Ik heb ruime ervaring in het opzetten en optimaliseren van Google Adwords campagnes. In een vrijblijvend gesprek bespreek ik graag jouw wensen om via Adwords beter vindbaar te worden in Google.

Bel: 06-45058933
Mail: berry@bermida.nl

2 Responses so far.

  1. Berry Lommerse schreef:

    Wat een leuk blog. Lekker kort.
    Dat er maar meer mogen volgen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.