Google is net een mens

Zoekmachine optimalisatie is een van de hipste online marketing thema’s van de laatste jaren. Hoe zorg je ervoor dat Google jouw site als eerste toont in de zoekresultaten? Toch is het niet zo ingewikkeld en steeds minder technisch aan het worden. Google wordt steeds menselijker en beoordeelt sites op 3 punten, net als jij zou doen.

Waar Google jouw site op beoordeelt

  1. Is je site goed leesbaar?

    Google leest jouw site van links naar rechts en kijkt daarbij naar de logische opbouw van hoofdstukken en paragrafen. Werken alle links? Zijn de titels in de URL balk logisch opgebouwd en bevatten ze geen onnodige codes of cijfers?

  2. Is je informatie waardevol?

    Google beoordeelt of je unieke teksten en afbeeldingen publiceert? Google bekijkt of je logische linkjes naar andere pagina’s in je site hebt geplaatst en of je je teksten zonder schrijffouten publiceert. Ook beoordeelt de zoekmachine of je regelmatig nieuwe content op je site zet.

  3. Wat zeggen anderen over je?

    Als er veel andere sites een linkje naar jouw site hebben opgenomen is dat goed voor je beoordeling door Google. Blijkbaar vinden anderen dat je een leesbare, waardevolle site hebt.

Google is de populairste zoekmachine ter wereld en wil dat graag blijven.

Google probeert in de top 10 van de zoekresultaten te laten zien wat volgens de meeste mensen de beste zoekresultaten zijn. Want alleen dan blijf je een tevreden gebruiker van Google.

Mijn belangrijkste tip is dan ook: zorg ervoor dat je je website zorgvuldig opbouwt en onderhoudt. Een aantrekkelijke website scoort niet alleen hoog in de zoekresultaten, maar zal ook door je bezoekers worden gewaardeerd.

Goede site voorwaarde voor Adwords

Ook als mee wilt doen aan Adwords, het veilingsysteem van Google, moet je zorgen dat je een goede site hebt. Bij het bepalen van de hoogte van de klikprijs in Adwords kijkt Google nadrukkelijk naar de kwaliteit van de pagina waar je bezoekers met een advertentie heen stuurt.

Maak kennis met Bermida

Bermida heeft ruime ervaring in het organiseren van online marketing voor grote en kleine organisaties. Ik ben thuis in de nieuwste ontwikkelingen en pas deze dagelijks toe.  In een vrijblijvend gesprek bespreek ik graag de aanpak die ervoor zorgt dat jouw organisatie effectief aan de gang gaat met online marketing.

Bel: 06-45058933

Mail: berry@bermida.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.